
Yenilikçi Öğrenme Senaryolarıyla STEM Çalıştayı Başarıyla Gerçekleştirildi
Bingöl İl Millî Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge birimi koordinesinde, Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü ve Bingöl STEM ve Bilim Merkezi iş birliğiyle düzenlenen Scientix Projesi STEM Eğitimi Çalıştayı, 10–13 Haziran 2025 tarihleri arasında Bingöl İl Millî Eğitim Müdürlüğü hizmet binasında bulunan Çok Amaçlı Salon'da başarıyla tamamlandı.
Çalıştayın açılışı, İl Millî Eğitim Müdürü Mustafa Özel'in konuşmasıyla gerçekleşti. Müdür Özel konuşmasında STEM yaklaşımının eğitim sistemimize kazandırdığı yenilikçi vizyona vurgu yaparak, bu çalıştayın öğretmenler için sadece bir mesleki gelişim programı değil, aynı zamanda üretkenlik, paylaşım ve iş birliği odaklı bir öğrenme ortamı sunduğunu ifade etti.
Ardından Scientix Türkiye Koordinatörü Dr. Tunç Erdal Akdur söz alarak, Avrupa'daki uygulama örnekleri, Scientix portalı ve STEM eğitiminin Türkiye'deki yeri üzerine katılımcılarla kapsamlı bilgi paylaştı. Çalıştayın açılış günü, teorik sunumların yanı sıra STEM eğitiminin temel kavramları ve kuramsal çerçevesiyle ilgili sunumlarla tamamlandı.
Yoğun Eğitim, Atölye ve Uygulama Süreci
Dört gün süren çalıştay kapsamında, okul öncesi, sınıf öğretmenliği, fen bilimleri, matematik, ilköğretim matematik, bilişim teknolojileri ve teknoloji tasarım gibi farklı branşlardan seçilen 50 öğretmen; STEM eğitiminin temel ilkeleri, proje temelli öğrenme, öğrenme senaryosu yazımı, mühendislik tasarım süreci ve prototip geliştirme üzerine hem teorik hem de uygulamalı eğitim aldı.
Eğitimler, alanında uzman isimler olan Dr. Tunç Erdal Akdur, Ahmet Bağbars, Baran Tigan, Serhat Çakabay ve Berçem Aşkın Boğatemür tarafından yürütüldü. Eğitmenler, katılımcılarla birebir çalışarak her grubun disiplinler arası proje üretme sürecine rehberlik etti.
8 Masada 8 Farklı Yaratıcı Senaryo
Katılımcı öğretmenler, tematik olarak belirlenen 8 masa etrafında gruplar oluşturarak kendi senaryolarını geliştirdi. Her masa, gerçek yaşam problemlerini merkeze alan bir tema doğrultusunda STEM öğrenme senaryosu hazırladı. Geliştirilen senaryolar şöyle:
-
Topraktan Enerjiye: Kamp Güvenliği ve Akıllı Aydınlatma Sistemi
-
Miras Tohumlar: Ata Tohumu Koruyucuları
-
Dönüşüm Cüzdanı
-
Okulda Sürdürülebilir Enerji ve Su Yönetimi: Pedal Gücü, Ses Enerjisi ve Akıllı Bahçe Sistemleri
-
Atıktan Enerjiye
-
Hibrit Enerji Sistemiyle Seracılık Kompleksi
-
Küçük Bir Hareket, Büyük Bir Aydınlık
-
Su Yüzü
Her masa, bir raportör öğretmen eşliğinde çalışarak senaryosunu kazanımlar, öğrenme çıktıları, mühendislik tasarım süreci ve uygulama önerileri ile birlikte yapılandırdı. Projeler; çevre duyarlılığı, sürdürülebilir enerji, tasarruf, yerli tohumların korunması, geri dönüşüm, akıllı sistemler ve yenilenebilir enerji gibi çok boyutlu eğitim hedeflerine katkı sağlayacak içeriklerle şekillendi.
Sertifikalar Törenle Takdim Edildi
Çalıştayın son gününde her masa, geliştirdiği senaryoyu ve hazırladığı STEM projesi prototipini tüm katılımcılara sundu. Paylaşım ve değerlendirme oturumlarının ardından program, sertifika töreniyle sona erdi.
Katılımcı öğretmenlere sertifikaları; İl Millî Eğitim Müdürü Mustafa Özel, İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Abdulhaluk Çakan, Şube Müdürü Orhan Avcı, Scientix Türkiye Koordinatörü Dr. Tunç Erdal Akdur ve eğitmenler tarafından takdim edildi.
Bingöl İl Millî Eğitim Müdürlüğü olarak; STEM eğitiminin öğretmenlerimizin sınıf içi uygulamalarına yansıması, öğrenci merkezli ve üretim odaklı bir eğitim anlayışının gelişmesi adına bu çalıştayın büyük bir kazanım olduğuna inanıyoruz.
Başta Millî Eğitim Bakanlığımız olmak üzere, Scientix Türkiye ekibine, Bingöl STEM ve Bilim Merkezi'ne, eğitmenlerimize, katılımcı öğretmenlerimize ve bu sürece katkı sağlayan tüm emekçilere teşekkür ederiz.
STEM ile öğrenen, geliştiren ve geleceği tasarlayan bir eğitim topluluğu oluşturmak yolunda çalışmalarımız devam edecektir.